وبسایت رسمی آموزشگاه موسیقی کوک
کلاس-موسیقی-والدین
فراخوان-کلاس-دف

گالری

مصاحبه ها

صفحه اصلی


توجه           توجه


برای مشاهده ی تاریخ و ساعت آزمون

به لینک زیر مراجعه کنید


کلیک کنید




===================================
توجه! توجه!


اعلام تاریخ و ساعت آزمون مهرماه 95

↓↓↓
  
کلیک کنید

===================================



تئاتر موزیکال

دومین دوره تئاتر موزيكال آوا به سرپرستی سرکار خانم مژگان فرازانی با بهرمندی از استعداد هنرجویان آوا و کوک روز جمعه 26 مرداد ساعت 19 در سالن آمفی تئاتر آموزشگاه آوا برگزار می شود

مرکز تهیه ی بلیت :آموزشگاه آوا



(فراخوان انتخاب بهترين هنرجويان اموزشگاه كوك و آوا جهت شركت در دوره سوم تئاتر موزيكال)







===================================


تئاتر موزیکال

اولين دوره تئاتر موزيكال اوا به سرپرستی سرکار خانم مژگان فرازانی با بهرمندی از استعداد هنرجویان آوا و کوک روز جمعه 29 اردیبهشت ساعت 19 در سالن آمفی تئاتر آموزشگاه آوا برگزار می شود

مراکز تهیه ی بلیت :آموزشگاه آوا و کوک



(فراخوان انتخاب بهترين هنرجويان اموزشگاه كوك و آوا جهت شركت در دوره دوم تئاتر موزيكال)






کنسرت ارکستر و گروه کر آوا به سرپرستی سینا خیرآبادی در تاریخ 8 اردیبهشت در سالن فارابی دانشگاه هنر برگزار می شود
اجرای رکوییم موتسارت


Mozart, Vivaldi, Grieg


برای تهیه ی بلیط به سایت زیر مراجعه کنید


تیوال









کنسرت استاد شهرداد روحانی


این هفته کنسرت استاد شهرداد روحانی را در پیش داریم. کنسرتی که شاید دیگر درشهر ما تکرار نشود. استاد روحانی یکی از چهره های سرشناس و بین المللی موسیقی کشورمان هستند. شهرت ایشان زمانی به اوج رسید که قطعات آهنگساز مشهور یونانی بنام یانی را برای ارکستر تنظیم کرده و اجرای آنرا رهبری نمودند.
می توانید اجراهای مختلف از این استاد بزرگوار را در کانال تلگرام آموزشگاه مشاهده کنید
آرزومندیم که شما عزیزان با حضور گرمتان در این شب خاطره انگیز ما را همراهی نمایید.








مستر کلاس شیوه ی سنتورنوازی معاصر


هنرجویان گرامی


با افتخار به اطلاع میرساند که برای اولین بار در سطح کشور استاد "اردوان کامکار" مستر کلاس در زمینه "شیوه سنتور نوازی معاصر" برگزار مینمایند.
این کلاس با محوريت موضوعات

ریتم،متر،ملودی ،کوک ،مضراب گذاری،ارتیکولاسیون،دینامیك ،اگوگیک ،پاسچر ،تکنیک ،سونوریته
برگزار میگردد.

در این کلاس سه تن از شاگردهای برجسته استاد که آنها نیز به نوبه خود از درجه استادی برخوردار بوده و رزومه کاری بسیار پرباری دارند، استاد را همراهی مینمایند.
مهیار طریحی، مصطفی مومنیان و سیاوش کامکار در این روز همراه استاد اردوان کامکار خواهند بود.

زمان: 7 بهمن 1395 ساعت 11 صبح
مکان: سالن آمفی تئاتر آموزشگاه موسیقی آوا

به دلیل محدودیت پذیرش، اولویت با افرادی است که زودتر ثبت نام خود را تکمیل نمایند.
برای کسب اطلاعات تکمیلی با دفتر آموزش تماس حاصل فرمایید

                                                       









آموزشگاه موسیقی کوک
سياتوسلاو ريخترRichter پيانيست برجسته قرن اخير در سال ۱۹۱۵ متولد شد. محل تولد او منطقه اى است در كشور اوكراين امروزى كه در طول ساليان تغيير نام يافته است. خانواده او را مى توان اساساً يك خانواده فرهنگى دانست. پدرش تحصيلات آكادميك موسيقى را سپرى كرده بود و مدتى به عنوان پيانيست كار حرفه اى خود را ادامه مى داد. اما بعدها بيشتر به آهنگسازى گرايش يافت. طبعاً خانواده سياتوسلاو نخستين آموزش هاى موسيقى را به او عهده دار شدند اما بعيد به نظر مى رسد كه تصميم داشته اند از همان ابتدا يك كنسرت پيانيست تربيت كنند. ريختر در خاطرات خود خاطرنشان مى كند كه در كودكى چندان رغبتى به پيانو نشان نمى داد و اين در حالى بود كه پدرش دائم از تنبلى فرزندش جوش مى زد. برخورد متين مادر سياتوسلاو شايد يكى از عواملى باشد كه فرزند هيچ گاه از تمرين زده نشود: «او را به تمرين مجبور نكنيد. اگر خودش بخواهد، پشت كلاويه ها خواهد نشست.» هيچ نشانه اى از نبوغ خارق العاده اى كه امروزه ما از ريختر مى شناسيم در دوران كودكى اش بروز پيدا نكرد. گويى سياتوسلاو به اندازه كافى عاشق موسيقى نبود. بالعكس، تئاتر او را به شدت تحت تاثير قرار مى داد. و از همين جا بود كه اپرا به يكى از علايق او درآمد. سياتوسلاو وارد مدرسه شده بود و طبعاً چندان از اين وضعيت راضى نبود. بديهى است كه او كودكى سركش بوده است كه قيد و بند رايج در مدرسه برايش تحمل ناپذير بوده اند. حاصل كار او در مدرسه به هيچ وجه درخشان نبود و تقريباً جزء شاگردان تنبل مدرسه محسوب مى شد. در تمامى اين مراحل تمرين پيانو نيز در جنب تمام امور ادامه مى يافت. سياتوسلاو گاهى براى ديگر اعضاى فاميل پيانو مى نواخت. در حين اين اجراهاى خانوادگى كاشف به عمل آمد كه خواهران «واسيلنا» كه همگى آدم هايى پا به سن گذاشته بودند و همگان آنها را آدم هايى از مدافتاده قلمداد مى كردند، رغبت خاصى به نواختن سياتوسلاو پيدا كرده اند. وقتى ريختر در حضور آنها مى نواخت جو حاكم كمى از شكل كنسرت تفريحى خانوادگى خارج مى شد.ريختر به يك باره متوجه شد كه يك پيانيست شده است و خواهران «واسيلنا» اولين شنوندگان كنسرت هاى او در خانه. ريختر توانست در شهر محل زندگى اش در يك گروه اپراى كوچك به عنوان آكومپانيمانيست استخدام شود. و اين براى يك نوجوان كه در آغاز راه تجربه اندوزى است، شرايط ايده آلى محسوب مى شود. اين امكان فراهم شده بود كه ريختر از نزديك با اپراهاى محبوب خود كه تقريباً همگى از آثار واگنر بودند در ارتباط باشد. او به همان اندازه كه به آثار پيانويى مى پرداخت، پارتيتورهاى مفصل اپرا را نيز در پيش رو داشت. اين سرآغاز گرايش ريختر به تفسير اركسترال از آثار پيانويى محسوب مى شود. بعدها همين امر به يكى از مشخصه هاى اصلى اجراى ريختر تبديل شد. در همين دوران ريختر به يك باره تصميم گرفت كه براى يك بار هم كه شده براى خود يك رسيتال عمومى ترتيب دهد. او تا پيش از اين تنها براى نزديكانش در كنسرت هاى خانوادگى تكنوازى كرده بود. اما حالا نوبت آن بود كه توانايى خود را در يك كنسرت عمومى كه غريبه ها با خريد بليت به آن مى آيند، محك بزند. قرار بر اين شد كه در اين كنسرت تنها آثار شوپن نواخته شود. آثارى چون اتود شماره چهار، پولونز فانتزى، بالاد شماره چهار و... نتيجه كار ريختر در اولين كنسرتش به طور خلاصه كاملاً اميدواركننده بود. او مى بايست به يك آكادمى جدى موسيقى وارد مى شد و بالطبع كنسرواتوار مسكو نخستين گزينه ريختر بود. در آن دوران پروفسور «هاينريش نويهاوس» در كنسرواتوار مسكو تدريس مى كرد و حضورش در اين آكادمى نقطه عطفى محسوب مى شد. نويهاوس حتى امروزه با گذشت حدود چهل سال از مرگش همچنان يك چهره ملى تلقى مى شود. با توجه به اينكه ريختر پيش از ورود به كنسرواتوار تحصيلات منظمى در موسيقى نداشت همگان با ترديد به او نگاه مى كردند. نويهاوس نواختن ريختر را شنيد و بلافاصله او را در كلاس هايش پذيرفت. از همين دوران تقريباً همه چيز تغيير كرد. در زمان كوتاهى ريختر تبديل به شاگرد بى رغيب كنسرواتوار شد. سرعت پيشرفت او كاملاً غيرطبيعى بود. نويهاوس پس از چندى اعتراف كرد كه ديگر چيزى براى ياددادن به ريختر ندارد. رپرتوار ريختر به شكل ترسناكى رشد مى كرد. كنسرت پشت كنسرت! محدوديت هاى حاكم در دولت وقت موجب شده بود كه ريختر بتواند تنها در داخل خاك كشورش فعاليت كند. بديهى است كه پس از حذف اين محدوديت ها و كسب رخصت سفر به خارج، ريختر به يك باره شهرت جهانى پيدا كند. اما تمامى اين مراحل به طرز عجيبى طى مى شد. ريختر به هيچ وجه سياسى نبود. اما جريان هاى سياسى موقعيت او را دستخوش تغيير مى كرد. او بى اختيار در خدمت جريان هاى سياسى قرار مى گرفت و تنها پس از چندى از حقيقت امر مطلع مى شد و جهت كارى خود را تغيير مى داد. گويى يك موج سراسرى پيرامون او را فرا گرفته بود، همه چيز را دگرگون مى ساخت و لاجرم پس از چندى همه چ يز مى بايست از نو آغاز شود. پايان فراغت از تحصيل ريختر Richter در كنسرواتوار مسكو تقريباً با پايان جنگ دوم مصادف شده بود و اين را مى توان يكى از بخت هاى حرفه اى ريختر تلقى كرد. ريختر تنها مى نواخت و كمتر موضع صريحى از خود نشان مى داد. حتى گفته مى شود كه وى به ندرت به چيزى غير از موسيقى مى انديشيده است. در هر صورت يك نكته واضح است و آن اينكه او به شدت از جريان هاى خارجى كه قرار بود رسالتش را تحت تاثير قرار دهند پرهيز مى كرد. و دقيقاً به همين سبب او در طول دوران فعاليت خود مشكل تراشى هاى عجيب و غريبى مواجه مى شد. از سوى ديگر از چنان نبوغى برخوردار بود كه سريعاً تغيير جهت مى داد و راه خود را از نو آغاز مى كرد و در يك چشم به هم زدن از همه سبقت مى گرفت. شمار كنسرت هاى او از حد قابل شمارش گذشت و ضبط هاى او نيز به همين شكل. به راستى امروزه كسى نمى داند كه ريختر چه قطعاتى را اصلاً ننواخته است. براى مثال ريختر سونات غول آساى بتهوون موسوم به «هامر كلاويد» را تنها يك بار در يك كنسرت نواخت و اين اجرا را هيچ وقت تكرار نكرد. در صورتى كه همين قطعه براى اغلب نوازندگان حرفه اى، پروژه اى چندساله محسوب مى شود. البته غرض در اينجا مقايسه بزرگان با يكديگر نيست. اما مايلم در اينجا يك باور شخصى ام را اعتراف كنم؛ ريختر تكرار نخواهد شد، همين!

kook music academy

 

 

Nowadays children are the most important person of the families and parents are looking for a manner to educate and civilize them better. Music training is one of the efficient method to develop and dehiscence of humans talents
Attending such an important mental disturbance made us to establish AVA music institute in 2004, and by collaborating with the best and skilled teachers AVA reached to the point that proudly presents the most pleasant and useful children's music training classes in the city. regarding to our targets, KOOK music academy was founded in 2014 at the other part of city
Afshin jalily ziyaeian (founder and director of AVA) respectfully inform varied music classes for all of you adult or child in AVA & KOOK

آآموزشگاه موسیقی کوک

 

آموزشگاه موسيقي کوک از سال 1393 فعاليت خود را در شهر كرج آغاز نمود.کوک در همين مدت كم نشان داده كه آمده تا بهترين باشد.

اين آموزشگاه از ابتدا تلاش خود را بر پايه انتخاب مدرسين با تجربه، متخصص، تحصيلكرده و كارآزموده بنا نهاده است كه اين تلاش در وجود هنرجويان علاقمند و خوش ذوقي كه راهگشاي ما براي به بار نشاندن اهداف فرهنگي و هنري اين مجموعه هستند نمودار گشته است و شاهد اين ادعا، حضور چشمگير اين عزيزان در عرصه هاي مختلف تحصيلي و هنري در سراسر كشور ميباشد. كه ميتوان از آن جمله به رتبه اول تا سوم نوازندگي در جشنواره جوان، جشنواره دانش آموزي در سطح استان تهران، كسب رتبه اول مسابقات كشوري گيتار كلاسيك در دو سال پياپي و راه يابي تعداد قابل توجه اي از هنرجويان اين مركز در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي كشور و همچنين حضور تعدادي از آنها در آموزشگاه هاي معتبر سراسر كشور به عنوان مدرس اشاره نمود.

کوک با بهره گيري از اساتيد مجرب و كارآزموده، اقدام به برگزاري دوره ها، سمينارها و كارگاه هاي مختلف آموزشي در جهت توانمندسازي و ارتقاء كيفيت، در امر آموزش موسيقي نموده است.

 

 

کلاس شناخت وتحلیل دستگاه­ها، آوازها و گوشه­ های موسیقی ایرانی:

 

 

هر زمانی که بحث از موسیقی ایرانی به میان می­آید، بی­درنگ بدنبال آن نام دستگاه­ها و آوازهای موسیقی ایرانی شنیده می­شود. و بنا به دانسته­ ها و شنیده­ ها و تجربیات ما، فراگیری دستگاه­ها بسیار مقوله پیچیده و دور از دسترس به شمار می­آید و مستلزم سالها نوازندگی و یا خوانندگی می­باشد؛ نیز می­دانیم که تشخیص دستگاهِ یک تصنیف (و نیز آواز وگوشه ­های آن)، تنها با شنیدن آن، امری است که تنها از یک استاد و یا فردی نزدیک به مقامِ استادی انتظار می­رود.

حال آنکه با توجه به رنج نگارنده برای فراگیری مطالب بالا، با تلاش چندین سالهُ مستمر برای رفع نقص­های این سیستم آموزشی، به متدی برای آموزش موسیقی بدون نیاز به ساز، دست یافته ­ایم که با گذراندن دوره اول(12 جلسه) قادر به تشخیص دستگاه و یا آواز موسیقی­ای که می­شنوید، خواهید شد، و با گذراندن دوره ­­های دوم و سوم توانایی تشخیص گوشه­ ها را نیز بدست خواهید آورد.

نکته حائز اهمیت اینست که گذراندن این دوره­ ها برای افرادی که علاقمند به نوازندگی و یا خوانندگی (و نیز آهنگسازی) هستند، منجر به پیشرفت چند برابر آنها دررشته خود می­شود و بدین ترتیب مدت زمان آموزش آنها بسیار کوتاه­تر خواهد شد.

 

دوره اول:

این دوره می­تواند برای تمام دوستداران موسیقی اعم از افرادی که تنها شنونده موسیقی هستند، افرادی که مشغول فراگیری ساز و یا آواز و یا متخصص موسیقی هستند، و نیز افرادی که قصد آهنگسازی مُدال را دارند، مفید باشد.

هدف ما در دوره اول، تشخیص دستگاه و یا آواز تمام آهنگ­هایی است که روزانه می­شنویم و این امر با بهره گیری از یک متد کاملا برنامه ­ریزی ­شده وبروز، به همراه پخش نمونه صوتی­ های فراوان و نیز جزوات طراحی ­شده برای هر جلسه تحقق می­یابد. مدت زمان این دوره 12 جلسه می­باشد.

 

دوره دوم:

 در این دوره به بررسی گوشه­ ها و نکات جزئی­تر در دستگاه­های ردیف موسیقی ایران می­پردازیم. بدین صورت که با برآیند ­گرفتن از روایت­های مختلف یک گوشه و بدست آوردن یک فرمول خاص، هنرجو به محض شنیدن گوشه مذبور، نام آن گوشه را تشخیص داده و میتواند به روند گسترش آن موسیقی آگاه گردد.

در این دوره و دوره سوم نمونه­ های بسیاری از موسیقی قدیم ایران، برنامه ­های رادیو نظیر گلهای رنگارنگ، برگ سبز، گلچین هفته و... و نیز نمونه ­هایی از آثار معاصر بزرگان موسیقی ایران را تجزیه تحلیل خواهیم کرد.

 

دوره سوم:

در دوره سوم به بررسی گوشه ­های اصلی درآوازهای مشتق ­شده از دستگاه­ها می­پردازیم و با تکرار و پیچیده ­کردن نمونه ­های صوتی، به تثبیت کردن مطالب گفته شده در دوره­ های پیشین می­پردازیم.

در این متد آموزشی– که ماحصل سال­ها تحقیق، پژوهش و تجربه بوده و برای اولین بار در ایران پایه ­ریزی شده است- تمرکز در سه دوره اول، بالا بردن سطح آگاهی شنیداری می­باشد؛ که مهمترین عامل در پیشرفت موسیقایی هر فرد به­ شمار می­رود. حال آنکه این روند بصورت کاملا ضمنی اتفاق می­افتد و محصول جانبی آن ارتقائ قابل توجه سلفژ (سرایش) در این افراد است.

دوره چهارم:

ورود به این دوره مستلزم قبول شدن در آزمونی است که گواه بر تسلط هنرجو نسبت به دستگاه­ها، آوازها و گوشه­ های گفته شده است. در این دوره هدف اصلی ما  بکار­گیری تمامی مطالب گفته­ شده در دوره ­های قبل بر روی ساز و نیز بداهه پردازی بر اساس آنها می­باشد. بدیهی است که مقوله ساز وآواز و یا  جواب آواز  محصول جانبی و قطعی این دوره می­باشد.

پس از گذراندن دوره­ های فوق، در صورت نیاز و صلاحدید استاد مربوطه، دوره عالی برگزار می­گردد که آموزش راه­های مُدگردی یا مُدولاسیون (مرکب نوازی/ خوانی) و نیز معرفی و تحلیل گوشه­ های فرعی را در­بر­می­گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه موسیقی کوک

 

 

 

ورود به سیستم

نام کاربری :
کلمه عبور :

اطلاعات تماس

کرج، گوهردشت، فلکه اول، ابتدای خیابان مطهری،
بین فروردین و استقلال، پلاک 832
آموزشگاه کوک

آدرس آموزشکاه موسیقی کوک

شماره تماس
026-34453014-34451956
34488892-34488893-34419778

تلفن آموزشگاه موسیقی کوک


پنل ارسال پیامک جهت پیشنهاد، انتقاد
و ارتباط مستقیم با مدیریت

200032714182
اینستاگرام آوا
ava_academy

کانال خبری آموزشگاه موسیقی کوک
درتلگرام
KOOKmusic@
اولین نفری باشید که خبردار میشوید!

جدیدترین اخبار

امروز پنجشنبه , 27 مهر 1396
افزودن به سایت های مورد علاقه
بازدید ها : 479,464